جملاتی برای فکر کردن...!!

به راستى که دعا، بلا را برگرداند، آن هم بلاى حتمى را. دعا بلایى را که نازل شده و آنچه را نازل نشده دفع کند. امام سجاد (ع)

جملاتی برای فکر کردن...!!

به راستى که دعا، بلا را برگرداند، آن هم بلاى حتمى را. دعا بلایى را که نازل شده و آنچه را نازل نشده دفع کند. امام سجاد (ع)

همواره از بهترینها یاد کن و برای موفقیت، آن ها را برگزین.

ابراهیم را یاد کن که بسیار راستگو و پیامبری بزرگ بود.  "مریم /41"

 

ایوب را به یاد آر که ما دعای او را مستجاب نموده و درد و رنجش را برطرف ساختیم.  "انبیاء / 84"

 

از اسماعیل یاد کن که در وعده صادق و (در عهد استوار) بود.  "مریم / 54"

 

از داوود یاد کن که (در اجرای امر ما) بسیار نیرومند بود و دایم به درگاه ما توبه و انابه می کرد.  "ص/17"

 

لوط را به یاد آر چرا که از مردم بسیار صالح و (نیکوکار) به شمار می آمد.  "انبیاء / 75"

 

از یونس یاد کن که دعای او را مستجاب نموده و او را از گرداب غم نجات بخشیدیم.  "انبیاء / 88"

 

و مریم را یاد کن که دامنش را پاکیزه گردانیدیم و ... او و فرزندش را معجزه بزرگ برای اهل عالم.  "انبیاء/91"

 

از موسی درس اخلاص بیاموز که بسیار با اخلاص و رسولی بزرگ بود.  "مریم / 51"

 

سلیمان و داوود را به یاد آر که به هر یک مقام حکمفرمایی و دانش عطا نمودیم.  "انبیاء / 79"

 

زکریا را یاد کن که یحیی را به او عطا نمودیم و ... آن ها همیشه به درگاه ما خاضع و خاشع بودند.  "انبیاء/90"

 

و اسماعیل و یسع و ذالکفل را به یاد آر که همه از نیکان جهان بودند.  "ص / 48"

 

منبع : قرآن کریم با ترجمه و تفسیر مهدی الهی قمشه ای / مجله موفقیت شماره 112 / ماجده محمدی  

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد فهندژ سه‌شنبه 11 تیر 1387 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.ottelo.blogsky.com

سلام . جالب بود . به ما هم سر بزنید و ما را از نظرات خود غافل نکنید . خدا نگهدار .

به شکل غمگینی فرهادم سه‌شنبه 11 تیر 1387 ساعت 07:47 ب.ظ http://miracle.blogsky.com

ببخشیدا به من تنها چیزی که با خوندن این جمله‌ها دست نداد حس فکر کردنه...یعنی مشکل منم؟...یا مشکل این جمله‌هان..؟..آهان جوابتونو فهمیدم حتما میگید مشکل منم...

سلام دوست عزیز...ممنونم که سر زدی به وبلاگم و همینطور ممنونم که نظر دادی و بازم بیشتر ازت ممنونم که نظرت انتقادی بود...این که این جمله ها به شما تنها چیزی که نداده حسه فکر کردن بود منم نمیدونم که مشکل از کجا بوده... من جمله هایی که می زارم توی وبلاگم رو خودم ازشون خیلی چیزا یاد گرفتم و البته نتایج خیلی جالبی هم ازشون گرفتم... البته باز هم می گم که نمی دونم چرا به شما حس فکر کردن نداده و البته به نظر من مشکل نه از شماست و نه از جمله ها....شاید مشکل این باشه که خیلی سطحی به جمله ها نگاه کردی و شایدم اونقدر رشد کردی که این جمله ها برات ییش پا افتاده هستن و البته ممکن هم هست که به متون ادبی درست مثل وصیت نامه خیلی جالبی که گذاشتی روی وبت علاقه مندی و طبعت با جمله هایی که من می زارمشون روی وبم سازگار نیست... به هر حال من فقط اینو می دونم که نه جمله هایی که من می زارمشون روی وبم مشکلی دارن(چون همشون از آیات قران و بزرگان تاثیر گزار روی تاریخ هستش) و نه شما مشکلی داری... به نظر من مشکل فقط نوع دیدگاهمون و همینطور سلیقمون هستش... بازم به من سر بزن... بی صبرانه منتظر انتقادهای سازندت هستم...
شاد و سر بلند و پیروز باشی... خدانگهدار

نایت اسکین سه‌شنبه 11 تیر 1387 ساعت 08:55 ب.ظ http://night-skin.com/blogsky

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد